Most olvasom
Maserati Ghibli – Csábítás olasz módra – Személyes Történetek 2. rész

Maserati Ghibli – Csábítás olasz módra – Személyes Történetek 2. rész

„Jobb megtenni és megbánni, mint megbánni, hogy nem tettem meg” – mondta egykor Giovanni Boccaccio a kísértésről. Valami hasonlót érezhetett interjú alanyunk, Viktor is, amikor először megpillantotta a Maserati új, Ghibli nevű modelljét 2015-ben – a csábításnak végül négy év múlva engedett.

A negyvenes, budapesti cégvezető a mindennapi stresszt úgy igyekszik kompenzálni, hogy stílusosan, számára lelki békét nyújtó körülmények között él – és itt az életében kiemelt szerepe van az autónak.

„A stílus mindenkinek mást jelent, én például nem viselek karórát, nem járok síelni, vitorlázni vagy golfozni, viszont nagyon kényes vagyok arra, hogy milyen autóval járok. Mindig olyan gépkocsit választottam, ami illeszkedett az igényeimhez és a stílusomhoz. Huszonévesen ehhez éppen elegendő volt egy 3-as BMW, a harmincas éveimben dögösnek éreztem, hogy egy igazi, dübörgő sportautóval, egy Porschéval járok, ma már, a negyvenet átlépve egy sportos, de egyben elegáns és kényelmes Maserati fejezi ki azt az életérzést, ami közel áll hozzám”– csapunk rögtön a dolgok közepébe.

Mi változott a korábbi igényekhez képest? Mi volt az első momentum, amikor eldöntötted, hogy Maseratit szeretnél magadnak vásárolni?

A Porschénak fantasztikus menet- és kanyarstabilitása van, szuper volt vele autópályán száguldani, előzni, gyorsulni, de a hétköznapokban nem volt praktikus. Jelenleg, a családalapításhoz közeledve fontos szempont lett, hogy egy négyajtós gépet hajtsak. A sportosság mellett pedig megjelentek az életemben a kényelem és a mindennapok szempontjai, valamint a városban, kirándulásokon és üzleti utakon való használhatóság funkciói – ezzel egyidejűleg az élményautó jelleg primátusa a háttérbe szorult. A kényelem, az elegancia és a sportosság terén a Maserati volt a metszéspont: amikor ez a három szempont együttesen jelent meg az életemben, nem is merült fel más alternatíva. Négy éve vágytam rá, amikor tavaly végre megnyíltak rá a lehetőségeim – nemcsak anyagi téren, hanem az életkörülményeimet illetően is.

Mit képvisel számodra a Maserati mint brand?

Egyértelműen az olasz életérzést és könnyedséget, továbbá az utolérhetetlen olasz formatervezést és stílust. Bár volt Porschém, az apró finomságokban egy olasz autó más élményt nyújt. Akár a műszerfalra pillantok, akár az autó külsején egy apró részletet figyelek meg: a tökéletesen harmonizáló elemek esztétikája szemet gyönyörködtető. A Porsche egy könnyű, fapados, zajos sportautó volt, ami ugyanakkor tökéletesen feküdt az aszfalton – a Maserati más karakterű, férfiasabb vezetési stílust követel meg, rakoncátlanabb jármű, kezdőknek nem való kategória, szerintem, csak legalább tíz éves vezetési gyakorlattal érdemes kísérletezni vele.

Hogyan jellemeznéd a Maserati életérzést? Mit emelnél ki pozitívumként? Milyen tévhitekkel találkozol Maserati vezetőként?

Az autó belső kialakítása, esztétikája, a sok apró finomság vagy a markáns motorhang olyan impulzust adnak, amelyekkel reggel, amikor először beleülök, csak jól indulhat az ember napja. Fontosnak tartom kiemelni, hogy olyan tévhitek, előítéletek, amilyenek például a Mercedest vagy a BMW-t – és sok esetben a használóikat – övezik, a Maseratinál nincsenek. Különböző képzettársítások kapcsolódnak az előbbiekhez, amelyek sok esetben negatívak – olykor tévesek is – nos, ilyeneket én nem érzékelek a Maserati esetében. Előítéletek vagy fenntartások helyett inkább kíváncsisággal vagy rácsodálkozással közelítenek felé, Magyarországon különösen, de talán Európa-szerte is. Ez a modenai csoda vizuális élményt ad az embereknek a hétköznapokban. Tévhitekkel inkább az olasz autókkal általánosságban találkozom, miszerint megbízhatatlanok, nagy szervizigényűek, hosszú távon nem tartósak, ezeket én egyáltalán nem tapasztalom – és itt meg kell jegyeznem, hogy olyan színvonalú kiszolgálásban, mint amilyet a budapesti Maserati szalonban tapasztalok, máshol nem volt részem. A „túl sportos” előítélet sem érvényes, a Ghibli ugyanis egy komoly, „üzletemberes”, multifunkcionális autó; városban, országúton, üzleti úton vagy egy kiránduláson is tökéletesen, kompromisszumok nélkül teljesít. Mindezek mellett ugyanazokkal az erőforrásokkal rendelkezik, mint sok sportautó, de azoknál sokoldalúbb, nem egyfunkciójú jármű.

szöveg: Konrád Sándor

© 2020 Gentlemen's Choice. Minden jog fenntartva.

Vissza a tetejére