A luxus autómárkákat a történetük, a stílusuk, a teljesítményük és a kifinomult designjuk alapján különböztetjük meg. Mindegyik autómárka védjegye legendás, ahogyan a Maserati szigony is örökre a luxus remekmű szimbóluma marad.


1920-ban a Maserati elérkezett ahhoz a ponthoz, amikor szüksége volt egy olyan megkülönböztető szimbólumra, amely kiemeli a többi autómárka közül és kellőképpen jelképezi a márka sajátos egyéniségét.
A Maseratit négy testvér: Alfieri, Ettore, Ernesto és Bindo Maserati alapította és álmodta meg. A logójuk mégsem hozzájuk köthető, az ötödik testvér Mario Maserati volt, aki nem érdeklődött az autók iránt, annál is inkább tehetséges művészként tartották számon. A logót a Bolognai, Piazza Maggiore téren található Neptunusz szobor inspirálta.

A szobor a vizek és a tengerek római Neptunusz istenét ábrázolja, aki egyik kezével a tengereket csillapítja, másik kezében a háromágú szigonyt tartja. A Maserati szigony maga a stílus és a luxus jelképe. A szimbólum kortalan és mindig az olasz design és minőség jelképe marad. Kiemeli és megkülönbözteti a Maseratit a többi luxus autómárkától.
